واژه های آموزش حقوق

تعزیرات

مدت مطالعه: 0 دقیقه 33 views

تعزیرات به مجموعه‌ای از جزایا و پاداش‌هایی گفته می‌شود که در سیستم‌های حقوقی و اخلاقی به دلیل نقض قوانین و مقررات تعیین می‌شوند. تعزیرات شامل انواع مختلفی از جرایم و تخلفات هستند که هر یک با توجه به جنبه‌های مختلفی مانند نوع جنایت، شدت و تعداد تخلفات، میزان خسارت وارده، تاثیرات اجتماعی و …. مشخص می‌شوند.

تعزیرات به دو دسته تعزیرات حبسی و غیرحبسی تقسیم می‌شوند. تعزیرات حبسی شامل جرایمی مانند قتل، خشونت، زورگیری و … هستند که به منظور جلوگیری از انجام این جنایات و پاداش دادن به افرادی که این جنایات را انجام داده‌اند، تعیین می‌شوند. تعزیرات غیرحبسی شامل جرایمی مانند تخریب مال، سرقت، سوءاستفاده از قدرت و … هستند که به منظور جبران خسارت‌های وارده به قربانیان و جامعه، تعیین می‌شوند.

علاوه بر این، تعزیرات ممکن است به صورت مالی، جسمی و اجتماعی تعیین شوند. تعزیرات مالی شامل جرایمی مانند پرداخت جریمه و خسارت به قربانیان است. تعزیرات جسمی شامل جرایمی مانند حبس و زندانی شدن هستند. همچنین، تعزیرات اجتماعی ممکن است به صورت محرومیت از حقوق و فعالیت‌های خاص، تحریم‌ها و … باشد.

به طور کلی، تعزیرات به مجموعه‌ای از جرایم و پاداش‌هایی گفته می‌شود که در سیستم‌های حقوقی و اخلاقی به دلیل نقض قوانین و مقررات تعیین می‌شوند و به منظور جلوگیری از نقض قانون، حفظ نظم و انضباط اجتماعی و جبران خسارات وارده به قربانیان و جامعه به کار می‌رود.

درج کامنت

اشتراک گذاری

تعزیرات

کپی کردن

CONTENTS